Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

«Ես` բացարձակապես անհավատ մարդս, դարձել եմ խորապես հոգևոր մարդ»

«Ես` բացարձակապես անհավատ  մարդս, դարձել եմ խորապես հոգևոր մարդ»
27.06.2014 | 12:33

«Իրատես de facto»-ի հյուրն է ԱԼԵՔՍԱՆԴՐԱ ԱՐՄՅԱՆՍԿԱՅԱՆ (Ալիսա Սարկիսովա), ով ապրում է Թբիլիսիում և գրում բանաստեղծություններ` հիմնականում հոգևոր թեմաներով: Նա հոգևոր աշխարհի հետ հաղորդակցվելու իր յուրօրինակ բանաձևերն ունի, դեպի վերասլաց աշխարհները տանող իր ճանապարհները, որոնք, ըստ նրա, բաց են բոլոր նրանց առջև, ովքեր անկեղծ սրտով և մաքուր հոգով պատրաստ են հաղորդակցվելու Բարձրյալի հետ, հասկանալու նրա պատգամները և հասկացվելու նրա կողմից:
Մեր զրույցը բանաստեղծուհու հետ այս թեմաների շուրջ է և հայ ժողովրդի ու հայոց պետականության լուսավոր ապագայի հանդեպ նրա ունեցած հավատի տիրույթներում:

«ԻՄ ԲԱՆԱՍՏԵՂԾՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐՆ ԱՇԽԱՐՀԻԿ ԱՂՈԹՔՆԵՐ ԵՆ՝ ԳՐՎԱԾ ՀՈԳՈՎ, ԱՐՑՈՒՆՔՈՎ, ՄԵԾ ՍԻՐՈՎ»


-Տիկին Ալեքսանդրա, խոսենք Ձեր հավատի, հոգևոր կյանքի մասին:
-Ես մկրտվել եմ ռուսական ուղղափառ եկեղեցում: Շատ ուշ եմ եկել հոգևոր աշխարհ: Մեր ընտանիքում ոչ ոք մկրտված չի եղել: Այդպիսի ժամանակներ են եղել: Մի առիթով մտել եմ ռուսական տաճար և այլևս չեմ կարողացել նրանից կտրվել: Երկու հոգևոր հայր եմ ունեցել: Մեկը եղել է հոգևորական` շատ խիստ օրենքների հետևորդ, մյուսի մասին միշտ ասում եմ, որ նա պարզապես աշխարհիկ հոգևորական էր: Ես` բացարձակապես անհավատ մարդս, նրանց շնորհիվ հրաշալի դպրոց եմ անցել ու դարձել խորապես հոգևոր մարդ:
-Ինչո՞ւ Դուք չեք ընտրել հայկական եկեղեցին:
-Այդպես ստացվել է պարզապես: Իմ մկրտությունը հայկական եկեղեցում չի կատարվել, բայց ես շատ եմ սիրում իմ ժողովրդին:
-Պատմեք, խնդրեմ, Ձեր գրական ստեղծագործությունների մասին:
-Ես պոեզիայի ժանրում եմ ստեղծագործում: ՈՒնեմ տպագրված երկու գիրք: Երրորդը պատրաստվում է տպագրության: Չորրորդը միայն նշումների տեսքով է, այն կլինի սաղմոսագիրք: Տպագրված գրքերս հոգևոր բովանդակությամբ են: Առաջինը գրված է ուղղափառների, երկրորդը` առաքելականների համար: Երրորդում ես հանդես եմ գալիս իբրև կին: Այս գիրքը լիրիկական բանաստեղծություններից է բաղկացած: Իմ բանաստեղծությունները աշխարհիկ աղոթքներ են` գրված հոգով, արցունքներով, մեծ սիրով: Ես, համենայն դեպս, ձգտել եմ այդպես գրել: Ես տանն ունեմ սրբապատկերներ` աշխարհի բոլոր անկյուններից հավաքած: Եվ երբ սկսում եմ աղոթել, նրանք պարզապես անուշահոտություն են տարածում, բուրում են: Ես գործնականում ստանում եմ իմ բոլոր աղոթքների, իմ բոլոր խնդրանքների պատասխանը:

«ԵՍ ԳՐՈՒՄ ԵՄ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՄԱՍԻՆ՝ ՈՐՊԵՍ ԾՈՎԻՑ ԾՈՎ ՁԳՎՈՂ ԵՐԿՐԻ»


-Ասում եք, որ հոգով հայուհի եք: Կոնկրետ ինչպե՞ս է այդ հատկանիշն արտահայտվում:
-Նախ և առաջ դա արտահայտվում է իմ մեծ սիրո մեջ` հանդեպ հայ ազգը: Այդ սիրո արտահայտությունն է իմ գրական կեղծանունը` Ալեքսանդրա Արմյանսկայա: Դա լավագույնս արտահայտվում է իմ գրքով, որ վերնագրված է «Աղոթքներ. Թող հնարավորինս շուտ գա այդ օրը»: Իմ ամենասիրելի աղոթքներից է գրքի վերնագիր դարձած` «Թող հնարավորինս շուտ գա այդ օրը» աղոթքը:
-Ինչպիսի՞ օրվա մասին եք երազում:
-Երազում եմ, որ բարօրությունը տիրի մեզանում, որ երկնային տիրուհին իր սուրբ հոգով հովանավորի հայկական ընտանիքները և բոլոր քրիստոնյաներին: Աստվածային օրհնությունը հրաշք է: Ես գրում եմ Հայաստանի մասին` որպես ծովից ծով ձգվող երկրի: Եվ ես գիտեմ, որ դա իրականություն է դառնալու: Միանշանա՛կ: Ես այնքան հստակ եմ տեսել այդ նշանը, որ կասկած չունեմ:
-Թբիլիսիում ունե՞ք համախոհներ մտավորականների շրջանում:
-Համախոհները քաղաքականության մեջ են լինում: Բայց զուտ հոգևոր պլանում, իհարկե, կան ինձ հասկացող, ինձ հետ ներդաշնակ մտածող մարդիկ: Եվ նրանք շատ են: Թբիլիսիում բոլորն են աղոթում: Այնտեղ շատ եկեղեցիներ կան, որոնք շաբաթ, կիրակի օրերին լեփ-լեցուն են մարդկանցով: Ոչ թե խնձոր, այլ ասեղ գցելու տեղ չկա: Եվ յուրաքանչյուր ընտանիքում ինչ-որ մեկն անպայման պաս է պահում:
-Հայկական եկեղեցիներում այդպես չե՞ք զգում հոգևոր շունչը:
-Հայկական եկեղեցիներն ինձ շատ են դուր գալիս, բայց պիտի ասեմ, որ սրբապատկերագրությունը հայերի մոտ քիչ է զարգացած: Թեև Աստված մեզ լսում է նաև առանց սրբապատկերների առկայության: Լսում է ամենուր` օդում, ջրի տակ, այլուր: Միայն պետք է դիմել նրան, և նա իր պահապան հրեշտակին կուղարկի:
-Ինչպե՞ս ստացվեց, որ այդքան հոգևոր մարդ լինելով, հոգևոր թեմաներով երկու գիրք տպագրելուց հետո անդրադարձաք լիրիկական թեմաներին, կանացի զգացմունքներին:
-Կինը, այնուամենայնիվ, կին է մնում` միշտ և ամենուր: Բայց չորրորդ գիրքը ևս հոգևոր թեմաներին է անդրադառնում: Իմ հոգևոր հայրն ինձ ասել է, որ սաղմոսագիրք պետք է կարդալ կա՛մ գիշերը` ժամը 00:00-ին, կա՛մ առավոտյան` ժամը 04:00-ին: Որովհետև 00:00-00:20-ին և 04:00-04:20-ին բացվում է երկինքը, և արդեն չկա ոչ մի խոչընդոտ Աստծո հետ հաղորդակցվելու համար: Այդ ժամին սաղմոսներ կարդալով` դու խնդրում ես Աստծուց քո սրտի ուզածը, և այն կատարվում է: Իմ տանը կա աննման մի սրբապատկեր` Մայր Աստվածածնի կազանյան սրբապատկերը: Ես հոգևոր բարձր դասից ունեմ թույլտվություն` բազմացնելու և նվիրելու այդ սրբապատկերը մարդկանց: Երբ աղոթում եմ նրա առաջ, նա կկոցում է աչքերը, փոխում է դեմքի գույնը, ժպտում է: Եվ ինչ էլ որ խնդրեմ նրանից, եթե նա որևէ արձագանք է տալիս, ուրեմն խնդրանքն անպայման կկատարվի:
-Առավել շատ ի՞նչ եք խնդրում նրանից` անձնակա՞ն, ազգայի՞ն, թե՞ համամարդկային ուրախություններ:
-Ես խնդրում եմ բոլորի համար: Ինչ և ում համար էլ խնդրել եմ, ստացել եմ խնդրածս:
-Մասնավոր մի օրինակով կարո՞ղ եք հաստատել Ձեր կազանյան սրբապատկերի զորության և բարեհաճության փաստը:
-Կարող եմ, իհարկե: Մեր հարևանությամբ ապրում էր վրացի մի մարդ` Բաչուկի անունով: Նրան Թբիլիսի բերեցին Ռոստովից` շատ ծանր վիճակում: Քաղցկեղ, մեթաստազներ, անհուսալի վիճակ: Որևէ վիրաբույժ հանձն չառավ նրան վիրահատել. դա անիմաստ, անհնարին բան էր: Հետազոտվել էր այդ մարդը տարբեր բժիշկների մոտ, տարբեր երկրներում: Բոլորը միաբերան ասում էին, որ նրան օգնելն անկարելի է, ընդամենը պետք է արհեստական սնուցման անցնել և սպասել մոտալուտ մահվանը: Ես հանդիպեցի նրա քրոջը` Մարինային, ով շատ ընկճված էր: Արցունքներն աչքերին` պատմում էր եղբոր տանջանքների մասին: Ես նրան առաջարկեցի աղոթել իմ սրբապատկերի առաջ: Նա թերահավատորեն առարկեց` ասելով, որ այլևս ոչինչ չի օգնի եղբորը: Ես պնդեցի, և մենք սկսեցինք աղոթել: Ես երկար աղոթեցի, թեև առհասարակ սրբապատկերի արձագանքն այդքան չէր ուշանում: Հետո տեսա, որ Տիրամայրը կկոցեց աչքերը: Մարինային վստահեցրի, որ եղբայրն ապաքինվելու է: Մարինան կրկին չհավատաց ու նայեց ինձ` որպես ոչ ադեկվատ մարդու: Ես պնդեցի, որ հավատա ինձ ու ինքն էլ շարունակի հավատով աղոթել: Մարինան աղոթեց ու հանկարծ զարմանքով ասաց, որ Տիրամայրն իրեն աչքով նշան է արել: Մոտ մեկ շաբաթ անց նրանք գտան հարյուրամյա էզոթերիկ մի հոգևորականի, բերեցին Բաչուկիի մոտ, և երեք շաբաթից հիվանդը ոտքի կանգնեց: Երբ նրան մեկ-մեկուկես ամսից կրկին հետազոտեցին բժիկները, տեսան, որ ոչ մի մեթաստազ, ոչ մի ուռուցք պարզապես գոյություն չունի այդ մարդու մարմնում: Սա ֆանտաստիկա է, բայց պատահել է իրական կյանքում:

«ՍՐԲԱՊԱՏԿԵՐԸ ՊԱՐԶԱՊԵՍ ԽՈՍՈՒՄ Է ԻՆՁ ՀԵՏ»


-Երբ խոսում եք Հայաստանի լուսավոր ապագայի, մեր ժողովրդի բարօրության հեռանկարի մասին, կրկի՞ն կազանյան սրբապատկերի նշանների վրա եք հիմնվում:
-Այո՛: Ես խնդրել եմ նրան, և նա ցույց է տվել իր նշանը: Երբ գրում էի իմ երկրորդ գիրքը` «Աղոթքները», շուրջս անուշահոտություն էր սփռվել: Ես չեմ ասում, թե այդ լուսավոր ապագան, այդ բարօրությունը վաղը կամ մեկ տարի հետո է գալու: Դա ես և Դուք, անգամ մեր երեխաները չենք տեսնի: Բայց որ այդ օրը գալու է, կասկած չի կարող լինել: Սրբապատկերը պարզապես խոսում է ինձ հետ, և նա ինձ ցույց է տվել այդ նշանը:
-Հաճա՞խ եք լինում Հայաստանում:
-Շատ հաճախ չի ստացվում: Մեկ տարի առաջ էի եղել Երևանում: Հիմա էլ եկել եմ` Էդուարդ Եդիկիսելովի` հայկական տեխնոլոգիական ակադեմիայի առաջին փոխնախագահի, Թբիլիսցիների միջազգային ակումբի նախագահի հրավերով` իմ բանաստեղծությունները ներկայացնելու նպատակով: Կարդացի բանաստեղծություններս, կարծում եմ` հավանեցին մարդիկ: Ներկայում նպատակ ունեմ «Աղոթքներ. Թող հնարավորինս շուտ գա այդ օրը» ժողովածուս թարգմանել ու հրատարակել հայերեն: Առայժմ այդ հարցը մնում է առկախ:
-Մեկ տարվա ընթացքում ինչ-որ փոփոխություն նկատե՞լ եք մեր քաղաքում:
-Փոփոխություններն անընդհատ են և ամենուր. ոչ միայն Երևանն է ամեն տեսնելուցս նորովի ներկայանում ինձ, այլև Հայաստանի բոլոր այն տարածքները, որոնցում հասցնում եմ լինել: Եվ բացի այն, որ ես լինում եմ այստեղ ֆիզիկապես, նաև ինտերնետով եմ ամեն օր հետևում Հայաստանի, Երևանի կյանքին:
-Կարո՞ղ եք պատմել Վրաստանի մշակութային կյանքի մասին: Ի՞նչ մշակութային հետաքրքրություններ ունի վրաց ժողովուրդը:
-Վրաստանում էլ, ինչպես այլ տեղերում, մեծ ազդեցություն ունի մարդկանց վրա հեռուստատեսությունը: Ինձ զայրացնում է, որ հեռուստատեսությամբ մշտապես ցուցադրվում են դաժան ֆիլմեր, անմարդկային փոխհարաբերություններ, սպանություններ: Եվ վրացի ժողովուրդը այս ամենի ականատեսն է, կրում է դրա ազդեցությունն իր վրա: Նույնիսկ մուլտֆիլմերն են ագրեսիվ, մի բան, որ պարզապես անթույլատրելի է: Երեխաներին ի՞նչ արժեքներով են դաստիարակում: Բայց կրկնում եմ, դա ոչ թե զուտ վրացական իրողություն է, այլ բոլոր ազգերին, բոլոր հասարակություններին բնորոշ մի բան: Իմ սերունդը բոլորովին այլ արժեքներով է դաստիարակվել, ավելի բարեբեր, ավելի մեղմ հենքի վրա: Իհարկե, այսօրվա երիտասարդությունն էլ իր առավելություններն ունի մեր համեմատությամբ: Նրանք հրաշալի գլուխ են հանում համակարգչից, տեխնիկայից: Դա ես գիտեմ հենց իմ երեխաների օրինակով: Այն, ինչ նրանք են անում համակարգչով, մեզ համար անհաղթահարելի բան է: Բայց ես հատկապես դժգոհ եմ հեռուստատեսությունից: Առհասարակ պետք է քիչ նայել հեռուստացույց: Դրանից միայն ագրեսիա է հորդում: Չարը չափազանց հզոր է հիմա երկրի վրա: Նա իրեն սպասարկողների մի հսկայական բանակ ունի: Բայց թող ոչ ոք չմտածի, որ նրա մոտ ամեն բան կարգին է: Որպեսզի հաղթահարենք այդ անմաքուր ուժի սպառնալիքները, պետք է գոնե տարին մեկ անգամ հրավիրենք հոգևորականի` օրհնելու մեր բնակարանները, աղոթենք: Մի աղոթք կա, որն ուղղվում է Տիրամորը` «Սովորեցրու ինձ ավելի շատ լռել»: Սա հրաշալի, կարևոր աղոթք է: Լինում են դեպքեր, երբ ասում ես մի բան, կեղտոտում ես բերանդ և ստանում համապատասխան արձագանք: Այդ պատճառով էլ ուղղակի պետք է լռել: Հաճախ լռությունը փրկություն է:
-Ինչպե՞ս են հայերն իրենց զգում Վրաստանում, Թբիլիսիում, որտեղ ապրում եք Դուք: Տարաձայնություններ լինո՞ւմ են երկու ազգությունների ներկայացուցիչների միջև:
-Ես առանձնապես լուրջ կոնֆլիկտներ մեր երկու ժողովուրդների ներկայացուցիչների միջև չեմ նկատել:
-Վրաց-ռուսական սրված հարաբերություններն է՞լ չեն ազդել հայերի և վրացիների փոխհարաբերությունների վրա: Չէ՞ որ Հայաստանում, համենայն դեպս պետական մակարդակով, տարվում է ռուսամետ քաղաքականություն, որը, մեղմ ասած, անընդունելի է վրացական պետության համար:
-Ես այդպիսի բան չեմ նկատել: Գոնե իմ շրջապատում մարդիկ շատ հանգիստ են վերաբերվում այդ հարցերին: Եթե նույնիսկ ինչ-ինչ անցանկալի երևույթներ առկա են հայ-վրացական հարաբերություններում, հարկավոր է համակերպվել դրանց հետ: Ո՞Ւր պիտի փախչես դրանից, փախչելու տեղ չկա:
-Հայաստան տեղափոխվելու նպատակ երբեք չե՞ք ունեցել:
-Դե՜, ինչպե՞ս ասեմ: Գուցե լեզվական պատնեշն է խանգարում, գուցե այլ բան:
-Հայաստանում քիչ չեն ռուսախոս հայերը: Մի՞թե դա պատճառ է:
-Եթե ես ունենամ Հայաստան տեղափոխվելու հնարավորություն, հաճույքով կգամ ու կապրեմ: Հայաստանում գտնվելով` ավելի արդյունավետ եմ աշխատում, ավելի շատ եմ գրում, քան այնտեղ` իմ տանը: Որովհետև տանը կենցաղն իմ ուժերը քամում է: Իսկ Հայաստանում ես լիարժեք ստեղծագործական վիճակում եմ լինում: Այս երկրում ամբողջ մթնոլորտն է այդպիսին` ստեղծագործական:
-Հայ գրողների, Հայաստանի գրողների միության հետ առնչություններ ունե՞ք:
-Ո՛չ, թեև շատ կցանկանայի կապ հաստատել նրանց հետ, գնալ նրանց մոտ, բայց ամեն անգամ ինչ-որ բան խանգարում է: Այս անգամ էլ չստացվեց: Գուցե հաջորդ այցելությանս ժամանակ լուծեմ այդ հարցը: Ես Վրաստանում էլ գրական ընկերությունների հետ կապեր չունեմ, որևէ խմբի անդամ չեմ: Պարզապես շփվում եմ նրանց հետ: Այդքանը միայն: Այնտեղ հիմնականում գրում են քաղաքական թեմաներով: Դա ասես ցավ լինի, խոց, հասկանո՞ւմ եք: Եվ ամեն մեկն իր մտածողությունն ունի: Մեկը իշխանամետ է, մյուսը` ընդդիմադիր: Հասկանալի չէ, թե որտեղից են աճում «սնկերը», ով ինչ ունի մտքին: Այս ամբողջ խառնաշփոթից մի ելք կա` աղոթել և հավատալ, որ աղոթքներդ տեղ կհասնեն:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2407

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ